tirsdag 12. april 2011

Abstract


·     Hvordan planlegge og gjennomføre en matematikkøkt basert på de 4 læringsstilene og nivådifferensiering?

Vi har tatt utgangspunkt i en mattetime med 2-deling av klassen. Før denne økta har vi jobbet en del med konkreter, og vi hadde lyst til å tilpasse en time med bruk av konkreter og teori i balanse. Vi samarbeidet litt med praksislærer, og kom frem til at vi kunne bygge timen på ”De 4 læringsstilene” til Dunn og Dunn og nivådifferensiering. Til nivådifferensiering tok vi utgangspunkt i teorien til Piaget, som omhandler skjemaer og det å relatere ny kunnskap på allerede eksisterende før-kunnskap. Vi delte klassen inn i 4 grupper x 2 delingen og på bakgrunn av resultater fra en tidligere mattetest.
Stasjoner:
·      Formidling -> lærerstyrt.
·      Arbeidsplan -> indirekte
·      Spill -> sosialt, samarbeid
·      Konkreter -> individuelt/samarbeid

Læringsstiler:
·      Taktil
·      Auditiv
·      Visuell
·      Kinestetisk

1 kommentar:

  1. Nå er jeg spent på fortsettelsen. Ble timen slik dere hadde tenkt?

    SvarSlett